reklama

Moje tri detské dilemy

Tak som mal opäť jednu z mnohých premýšľacích chvíľ, tento krát som vynechal témy ako problémy globálneho otepľovania, či bol Lee Harvey Oswald vinný, alebo kedy sa už konečne dozviem sekvenciu DNA ktorá je zodpovedná za moju neurčitú zeleno-šedo-hnedú farbu očí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: Martin Benka)

Nie nie, tento krát som zavítal do detstva, krásneho to obdobia spoznávania všetkého naokolo a hlavne riešiaceho detské dilemy. Zakotvím v období základnej školy a spomenul som si na tri problémy, ktoré sme často riešili a na ktoré vlastne doteraz nepoznám odpoveď. Snáď mi budete vedieť poradiť...

Takže...

Otázka č.1: Mrakodrap má 100 alebo 200 poschodí?

Ja viem znie to divne, ale čudovali by ste sa aké sme o tom viedli vášnivé diskusie. Mrakodrap bol pre nás niečo exotické čo majú len v Amerike a vo filme sme to nikdy nestihli spočítať. Jedna polovica tvrdila že to musí byť 100, veď pozrite sa na 12 poschodové bytovky aké sú už len tie veľké! Ja som sa osobne prikláňal k druhej možnosti, keď to driape mraky tak 100 je málo, musí to byť aspoň 200!

Otázka č.2: Sú dobré čierne alebo červené mravce?

Asi si viacerí pamätáte ten predmet kde sa muselo vonku na vyhradenej ploche okopkávať, sadiť a sledovať ako nám to rastie. Od malička nám bolo vštepované aké je to poľnohospodárstvo pre našu vlasť dôležité. Je fakt, že sme zvysoka kašlali na nejaké šľachetné výchovné ciele našich tútorov, pre nás bolo podstatné že na chvíľu vypadneme zo školy von aspoň na hodinu a netreba sa na to učiť. Medzi najobľúbenejšiu zábavku patrilo sledovanie mravcov ako sa hemžia, lozia po sebe a....pochopiteľne...bojujú medzi sebou ako si naša detská myseľ domyslela. Na jednej strane bolo mravenisko červených, rýchlych, malých mravcov na druhej veľkých, čiernych, pomalých. Teraz ktorí sú ti dobrí. Ja myslím že dobrí boli čierny...neviem prečo asi mi boli sympatickejší...preto sme im aj statočne pomáhali vytápaním červeného mraveniska.

 A na záver otázka č.3: Kto je najsilnejší – Lomidrevo, Valibuk alebo Miesiželezo?

Dnešné deti odchované na Harry Potteroch už snáď ani nepoznajú čaro Dobšinských rozprávok a kultových slovenských hrdinov. Takže kto bol najsilnejší? Tak moje detské úvahy boli takéto...Lomidrevo – tak ono záleží aké je to drevo hrubé, keď je tenké zlomím ho aj ja. Valibuk – tak to už hej, vyvaliť len tak buk, asi sa tým myslel už taký riadny, storočný, dobre zakorenený. A ešte sa ním určite aj dobre oháňal. Miesiželezo – no tak to už je fakt silák, si to predstavte holými rukami si tak miesiť kus železa ako cesto to už hej, ten si v pohode môže trúfnuť aj na 12 hlavého draka. Takže jasný favorit.

No takže môžte sa zamyslieť, ono možno deti by vedeli podať erudovanejšiu odpoveď. Veď jedného dňa to preberiem s tými svojimi :o)


Peter Holubčík

Peter Holubčík

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek vnímajúci svet okolo so všetkými jeho radosťami aj starosťami. Colloquium cognitionis fundamentum est... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu